۲۸ بهمن ۱۳۸۷

بالاترین و امنیت جانی کاربران ایرانی ؟!!


دوستان عزيز در اين مقاله بدور از هرگونه تئوری توطئه و برای راهنمايی کاربران اينترنتی،

از ديدگاه فنی مساله هک شدن سايت بالاترين را بررسی می کنيم

.بدون شک فضای اينترنت برای خبررسانی و تبادل آزاد اطلاعات ايده آل ترين روش است ولی امنيت کاربران، بويژه کاربران ايرانی مساله ای حساس است که نبايد از نظر دور نگاه داشت.

بالاترين سايتی از نسل وب2 است. در اينگونه وب سايتها کاربران گوناگون پس از عضويت در آن به اشتراک دانش و دانسته های خود می پردازند و اين سايت را گسترش می دهند.

سايت بالاترين به زبان فارسی طراحی و راه اندازی شده و بازديد کننده های آن همگی ايرانی و فارسی زبان بوده اند.سايت بالاترين در 3 فوريه 2009 هک شد و برای چند روز به جای آن آگهی های نامناسب که امنيت کامپيوتر کاربران را تهديد می کرد قرار داده شد.

روز پنجم فوريه صاحبان بالاترين گفتند که آنرا پس گرفته اند و بزودی برنامه سايت از سر گرفته می شود.

روز هشتم فوريه خبر داده شد که سايت بخاطر دزديده شدن هويت صاحبان آن بدست هکرها افتاده که به معنای دسترسی هکرها به ايميلهای خصوصی صاحبان بالاترين است.

همچنين گفتند: "خوشبختانه حمله به حساب مالی ناموفق بوده است."دهم فوريه از ايرانيان خواسته اند که وکيل ايرانی در کاليفرنيا به آنها معرفی کنند و اينکه بزودی با نسخه ای تازه و برنامه های جديد به کار خود ادامه می دهند.

همانگونه که گفته شد، تمام اعضای بالاترين فارسی زبان و ايرانی بوده اند که بسياری از آنها مخالف جمهوری اسلامی هستند.هنگام عضويت و فعاليت کاربران روی اين سايت،
بدون ترديد دست کم آدرس آی پی و مشخصات کامپيوتر آنها در بانک اطلاعاتی سايت بالاترين ثبت می شده، ممکن است رمز عبور کاربران هم کد نشده باشند که با هک شدن اين سايت مطمئنا تمام مشخصات کاربران به هکرها منتقل شده است.

با کمک اين اطلاعات بسادگی می توان کاربران را رديابی و شناسايی کرد.هکرها چه کسانی هستند و از اين اطلاعات چگونه استفاده می کنند؟

آيا اين اطلاعات برای ماموران امنيتی جمهوری اسلامی برای ردیابی و دستگيری مخالفان ارزش طلا ندارند؟

گذشته از اين، اگر براستی هک شدن سايت از طريق دزديدن هويت و هک شدن ايميل شخصی صاحبان بالاترين اتفاق افتاده باشد بايد پرسيد کسی که نمی تواند از ايميل شخصی خودش مواظبت کند،

چگونه می تواند امنيت اطلاعات شخصی و حساس ديگران را به عهده بگيرد؟
این هشداری است برای دیگر دوستان که در صحنه اینترنت با کاربران زیادی سر و کار دارند !
چون کاربران مقیم ایران روی لبه تیغ راه میروند .؟!!

هیچ نظری موجود نیست: